Aerial map beállítása a LOTUS Map Editorja számára

 Ebben a bejegyzésben azt fogom bemutatni nektek, hogy hogyan tudtok aerial mapot, illetve műholdképet beilleszteni a LOTUS Map Editorja alá pályaépítéshez. Először nyissuk meg a Map Editort, majd menjünk a beállítások menüre.

Itt a megjelenő ablakban a "Name" részhez adjunk meg egy nevet (ez fog a Map Editorban megjelenni), illetve az aerial linkhez illesszük be az aerial map linkjét, majd ezt követően az Aerial format résznél adjuk meg, hogy az aerial mapünk milyen képformátumban fogja megjelenni a térképet.
Néhány gyakran használt aerial map az aerial formatjával:
  • OpenStreetMap:
    • Aerial link: http://a.tile.openstreetmap.org/~z/~x/~y.png
    • Aerial format: PNG
  • Google Maps:
    • Aerial link: http://aerial.gcmods.de/toquad.php?x=~x&y=~y&z=~z&apicode=AiGwQ37elRuP3oPhD9Yov5SayYTW9IBbukBetI4f7pRBJe4HpbXfm4EK7hS8Q2Ji
    • Aerial format: JPG
Egyébként ezek az aerial linkeknek elméletileg OMSI 2 alatt is működniük kéne, legalábbis a Google Mapsnek biztosan. Ezt követően nyissuk meg a pályánkat, és ha jól dolgoztunk, akkor elkezdi a LOTUS betölteni az aerial mapot, ha kiválasztottuk a Map Editorban a Környezet részen belül.
Az alap "Map" kiválasztásával a játékban már előre beállított OpenStreetMapet tudjuk beállítani, míg itt a "Google Mapsnél" a Map Editorban a "Name" résznél beállított térképet tudjuk megjeleníteni.
FIGYELEM! Az első aerial map betöltés sok időt vesz igénybe, könnyen lehet, hogy felemészt majd 1-2 órát is, mire a pályát végig sikerül tölteni, de már a 2. meghívásnál nem lesz ezzel gond.


Megjegyzések