Ebben a bejegyzésben a fontok beimportálását fogom bemutatni. Első lépésben nyissuk meg a Content toolt, majd kattintsunk rá a "Bitmap betűtípusok" szövegre.
Ekkor bejön ez az ablak:
Első körben tisztázzuk le, hoy a 3 beírós sor hogyan is működik:- Vízszintes távolság: Megadjauk azt, hogy hány pixel távolság legyen a jármű kijelzőjén az egyes karakterek között
- Függőleges távolság: Megadjuk azt, hogy a beimportált karakterünk hány karakter magas
- Betűk sorrendje: A bitmap képünkön lévő betűk sorrendje manuálisan beírva
Tipp: 1 sorba rakjuk a karaktereinket!
Bitmap betűtíőusok rajzolása: 24 bites kódolású .bmp fájlban történik, a karakterek fölött a szélességüket egy 1 pixel magas fehér sáv jelöli, 2 karakter között egy 1 pixelnek ki kell maradnia! A felső fehérsáv alatt 1 pixeles sornak ki kell maradnia!
Ezt követően az "Alfa bitmap betöltése..." gombbal nyissuk meg a fájlt! Majd térjünk rá a színekre:
Színes bitmap betöltése... / Színek betöltése... : A kijelzőn megjelenő fontunknak a színét adjuk meg vele. Az előbbivel a fontunkból egy színes változatot kell megadni, az utóbbinál csak ki kell választani egy Paintből ismert módon a színt. Ehhez egy kis segítség:
Ha mindent jól csináltunk, akkor valami ilyesmit kéne látnunk (ennél a megnyitott fontnál azért 0 a karakterek távolsága, mert az ő és az ű betű esetén a FUTÁR-vezérlős Fok-Gyem kijelzők nem hagynak ki pixelt az egyes karakterek között!
Mentéshez nem árt tudni azt, hogy a csomagmappákhoz hasonlóan itt is lehet csomagolni a képeket, csak nem .ltx fájlokat, hanem .lbf-eket kell másolni! (Aki nem olvasta ezt a szócikket, akkor azt itt megteheti: http://raboninco.com/2D8WD )
Támogatnál?
Küldj pénzt PayPalon keresztül:
Eurós adományozás:
Megjegyzések
Megjegyzés küldése